"המאבק הגיע אל סיומו": מה שהתרחש בעולם היהודי \\ אורי כהן

מערכת האתר No Comments on "המאבק הגיע אל סיומו": מה שהתרחש בעולם היהודי \\ אורי כהן

סדרת מאבקים סוקרו השבוע בפינת "העולם היהודי" המסקרת את הידיעות המסעירות את העולם היהודי בימים האחרונים ובכלל | התכנית בהגשת איש "קול חי" אורי כהן חושפת את דחיית החוק נגד השחיטה הכשרה וכן את מדדי תחושת בטיחות היהודים באירופה | האזינו

צילום: באדיבות: לשכת נשיא הפרלמנט האירופי וארתור וולפוני
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פינת העולם היהודי" עם אורי כהן נפתחת בהחלטת הפרלמנט בבריסל שדחה את הצעת החוק לאסור שחיטה כשרה במחוז, ההחלטה עברה ברוב של 42 מתנגדים ו-38 תומכים. הצעת החוק לאסור שחיטה בבריסל, הגיעה בעקבות פסיקה של בית המשפט החוקתי בבלגיה לאשר החלטת בית המשפט האירופי לפיה מדינות החברות באיחוד האירופי יכולות לאסור שחיטה.

מי שלחם במשך שנים רבות בכדי שלא יאסרו שחיטה כשרה הוא הרב אברהם גיגי, רבה של בלגיה ונציג ׳ועידת רבני אירופה׳ במוסדות האיחוד האירופי, שהתארח בתוכנית וסיפר איך זה לחיות באירופה כיהודי

לחיות באירופה כיהודי

מחקר מקיף של איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA) שבוצע בשיתוף המכון הבריטי לחקר מדיניות יהודי אירופה, בחן את מצב החיים היהודיים ב-12 מדינות אירופיות שבהן מתגוררות הקהילות היהודיות הגדולות ביבשת, וכן את ביצועי הממשלות להבטחת שגשוג הקהילות היהודיות בתחומן. המחקר הוצג בכנס השנתי של מנהיגי יהדות אירופה שנערך בבודפשט, בירת הונגריה.

מתוך 12 המדינות שבהן מתגוררים מרבית היהודים באירופה – תחושת הביטחון של היהודים בצרפת היא המעורערת ביותר. בלגיה היא המדינה שנוקטת הכי פחות פעולות למען החיים היהודיים במדינה, ודורגה במקום האחרון במחקר, כמדינה שבה הכי פחות נוח ליהודים לחיות. הממשלה הבלגית צמצמה משמעותית את האבטחה סביב הקהילות היהודיות ללא התייעצות עימן, אסרה על שחיטה כשרה בשני מחוזות ובוחנת מהלכים לאסור ברית מילה.

המדינות שבהן מרגישים היהודים הכי בטוחים באירופה, הן דנמרק והונגריה – כאשר הונגריה ניצבת גם במקום הראשון עם המספר הנמוך ביותר של יהודים שחוו התקפות אנטישמיות, ומיד אחריה ניצבת איטליה. נתון מפתיע במחקר מצביע על גרמניה כמדינה שנוקטת הכי הרבה צעדים להבטחת הקיום היהודי בתחומה, ואחריה ברשימה אוסטריה. ואולם גרמניה איננה בצמרת המדינות בשקלול הכללי, לנוכח תחושת חוסר הביטחון הניכרת שעליה דיווחו יהודי גרמניה.

יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין, הסביר בתכנית את מטרת המחקר ומה המסקנות שלו מהנתונים שהגיעו.

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב ניצח אתמול בסיבוב השני בבחירות לפרלמנט הצרפתי ויכהן בחמש השנים הקרובות כחבר פרלמנט.
לאחר הניצחון הגיע לכותל המערבי להודות על ניצחונו.

מאיר חביב ניצח אתמול בסיבוב השני

כאן בישראל, הציבור עדיין מתמודד יום יום עם גזירת החד פעמי, כאשר לפני כמה חודשים הוטל מס של 11 שקלים לכל ק"ג של כלים חד פעמיים המכילים פלסטיק. אבל שימו לב מה קורה בקנדה, שם הממשלה הודיעה כי תאסור על ייצור ויבוא חד פעמי. הכללים החדשים, שהוכרזו ביום שני, יחולו על שקיות ניילון, כלים חד פעמיים, מוצרי מזון עם פלסטיק שקשה למיחזור, מנשאים, מקלות ערבוב וקשיות, למעט כמה מוצרים חריגים.

"זהו צעד היסטורי לקראת הפסקת זיהום של פלסטיק ושמירה על הקהילות, הארצות והאוקיינוסים שלנו נקיים". מכירה של פריטים כאלה תהיה אסורה החל מדצמבר 2023, תקופה שנועדה לתת לעסקים זמן להסתגל לשינויים ולסיים את האספקה ​​הקיימת שלהם. אך חלק מהתקנות ייכנסו כבר בדצמבר הקרוב. כך הודיע השר לאיכות הסביבה ושינוי האקלים סטיבן גילבולט ביום שני השבוע.

נקווה שאצלנו ימצאו פתרונות נעימים יותר לבעיית האקלים.



0 תגובות